Monday 20 April 2009

Rintihan


Ya Allah
Bentuklah diriku menjadi daie

Menjadi muslimah sejati

Yang sentiasa kuat dan teguh

Tidak goyah dek arus

Tidak futur dek leka dunia


Ya Allah

Aku takut...aku sedar

Akan kekuasaan dan pengawasanMu


Ya Allah

Kurniakan kekuatan yang menjulang

Kurniakan semangat juang yang menggunung

Agar aku sentiasa bersedia

Menghadapi mehna ujianMu


Ya Allah

Aku hamba yang leka

Aku hamba yang hina

Aku hamba yang lemah


Maka Ya Allah

Ku pohon petunjukMu

Ku pohon keberkatanMu
Dalam setiap langkah kehidupanku

Kerana aku mahu hidup maju

Hidup bebas dibelenggu nafsu


Ya Allah sesungguhnya

Aku mohon yang terbaik

Buat diriku dan insan-insan lain
Buat mereka yang sentiasa dalam doaku



Luahan hati sahabat saya ketika dia dalam masalah suatu ketika dulu katanya.

p/s: tahniah kepada dia kerana berjaya membeli ruzbi laban daripada ammu zabadi

No comments: