Tuesday 12 October 2010

Kembali Bertatih Menulis

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Sudah lama tidak menulis. Terasa banyak berhutang dengan insan-insan tertentu. Saya berasa janggal untuk menulis. Mungkin mengambil sedikit masa setelah lama bercuti.




Ada yang bertanya mengenai perkahwinan adik saya. Barangkali ada kawan-kawan rapat yang terasa kerana saya tidak menjemput mereka. Ada juga yang tertanya-tanya adik yang mana satu. Maklumlah adik beradik saya agak ramai.




Alhamdulillah telah tiba jodoh adik perempuan saya yang hanya berbeza setahun dua hari pada 8 Syawal yang lalu. Bukan adik saya yang di Jordan seperti yang disangka rakan-rakan sekelas saya. Yang berkahwin adalah Nur Afifah bte Shuhardi bukan Ahmad Mohd Syamil bin Shuhardi.

Untuk pengetahuan hanya majlis nikah dan sedikit jamuan diadakan. Maka hanya keluarga terdekat dan jiran-jiran setaman yang dijemput. Soal walimah masih belum ada kata putus (setahu sayalah). Ada yang ingin melihat foto-foto nikah tetapi saya sendiri masih belum melihat sepenuhnya foto-foto demikian atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Sebenarnya saya ingin menulis isu-isu tertentu tetapi masih tersekat. Kini saya sedang berusaha menyesuaikan diri dengan keadaan sekarang. Terlalu banyak perubahan yang perlu dihadapi. Semoga apa yang Allah takdirkan, saya kuat menghadapinya.


Wallahualam.

p/s: Saya bersyukur akhirnya mereka telah membuka mata. Kemarahan dan prinsip saya bukanlah tidak berasas atau berdasarkan emosi semata-mata. (p/s yang tiada kaitan dengan entry)

2 comments:

NURILHAM said...

ramai nyer anak dara pak cik shuhardi..
Alhamdulillah sumer menjadi..
sejuk mata memandang..
sejuk lagi perut ibu yg mengandungkn..

han! said...

seriously pipah da kawen?! say congrts to her. nk tgk gmbr.