Friday 5 March 2010

Artikel COPY

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Hari ini terasa ingin membaca blog abang. Aish, malangnya beliau ini masih belum mengupdate blognya. Tetapi, tajuk yang terakhir tetap menarik perhatian saya maka saya ambil untuk berkongsi. Ringkas tetapi entah, saya suka.

Kembali belajar lah....!!

 ini bukan adik saya tah sapa tah...

Ya Cuti Sekolah dah nak habis. Mak - mak sekalian pun makin sibuk membeli itu ini untuk anak - anak, sungguh sibuk sekali memilih itu ini, anak - anak pun ikut kecoh jugak, nak gaya inilah, nak beg kaler itulah, nak kasut Jazz tapak pvc warna merah lah apa - apalah, dan yang paling pening adalah  bapak - bapak, kenapa ? kerana bapak - bapak kena keluar kan DUIT.!! (yang nak kahwin tak lama sila pikir bab ini sekali yee).

Kecohnya anak ramai.

Umi selalu cerita, tajuknya sama setiap tahun dan akan berulang kali diceritakan bila time akhir tahun bila nak pergi membeli barang sekolah. ceritanya bagaimana masa saya dan adik - adik yang dah beso sekarang masih kecil dulu - dulu umi bawak pergi membeli barangan sekolah, Kami adik beradik tak cerewet sangat bab fesyen - fesyen nih (saya sampai darjah 5 pun pakai kasut lekat - lekat tak pandai ikat tali) tapi kami sangat lah proaktif dan provokatif (apa bendanya nih?), sehinggakan nak memilih barangan sekolah untuk kami (masa tu yang dah sekolah 4 orang tak silap laa) tokey kedai tuu kena tutup kedai sekejap bagi memberi laluan kepada kami memilih barangan sekolah!!!! hebat bukan?? tapi entah kenapa saya macam tak ingat jee peristiwa ini.


"umi adik hana nak beg warna pink" ini adalah hantu pink yang suka makan telur ceplop...!!!

Umi juga selalu cerita betapa provokasi kami sangat memeningkan kepala. biasa lah budak kecik, anda tahu eskelator kat pasar raya tu? yaa saya masa kecik - kecik sangat mengangumi eskelator itu!! saya akan menaiki eskelator itu secara berlawanan arah..!!! dan adik - adik saya akan follow kekaguman saya itu..!! dan akibatnya umi tarik kami dan bawa ke tempat tidak ada orang dan piat telinga kami!!! memang nostalgia..!!! dan tidak boleh dilupakan.

Oleh itu saya mengucapkan selamat kembali kepada semua kanak - kanak pra sekolah, budak - budak sekolah rendah, remaja - remaja sekolah menengah, dan mahasiswa - mahasiswa ipt ke alam pembelajaran, inagtlah belajar itu best, kerja itu letih, hehehe... 

2 comments:

che nab baik+rajin said...

hahahaha~~~~~`` eja pon salah... ceplok nyek....

Cik Hijau said...

Mana akak tahu. Nama pun copy je. Abang yang tulis.