Wednesday, 10 February 2010

She is Married

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah selesai majlis akad dan walimah ahli beit saya. Seorang demi seorang meninggal Imtiyaz (masin sungguh mulut orang di luar sana). Mungkin ramai yang terkejut mungkin juga ada yang sudah menjangka. Tak kurang pelbagai versi cerita yang keluar (ish-ish tak baik teka-teka ini)

Terima kasih yang teramat bagi yang membantu, HBT, PUTERI'06, Huriyyah, UBM PCM, Exco-exco PCM dan juga insan-insan yang terlibat. Tanpa kalian kami Imtiyaz sendiri tidak mampu untuk menjayakan majlis yang sebegini meriah. Majlis yang ringkas tetapi tetap meriah dan diberkati insya Allah.

Tak terucap perasaan ini. Ada masa seperti dalam dunia lain bak kata Asma. Since pictures worth thousand words, enjoy the pieces of the moment.


 Debaran akad


Alhamdulillah


Ikatan


Huriyyah


PUTERI'06


Imtiyaz


HBT




Barakallahu lakuma wa baraka ‘alaikuma wa jama’a bainakuma fi khair. Semoga kekal bahagia di dunia dan di akhirat. (Terngiang-ngiang lagu Maher Zain di telinga saya).


p/s: Soalan famous, siapa selepas ini? Terima kasih Huriyyah sudi berkampung di Imtiyaz menemani kami bertiga.

10 comments:

Anonymous said...

salam..hehe nk jwab soklan terakhir tuan punye blog..ehem2 insyallah ahli beit jgak la tuh yg kwen dlu..amin..hihi
hana_adik sc

chickenrice said...

assalamualaikum w.b.t,

nak jawab,nak jawab-siapa selepas ini?jawapannyerrr.....................



Allah Lebih Mengetahui[^o~].jzkk ntuk IMTIYAZ sbb sudi mmberi ruang kat Hurriyyah ber`kg` dsana.such a pleasure to be there.

ntuk imtiyaz yg mgkin terasa rumah smakin luas dan sejuk--perasaan kekosongan bkn tnda perpisahan,malah sbg kerinduan ntuk perjumpaan yg akan dtg.moga antunna sume kuat,termasuk la ntuk madam shakila.ainaz sopan pnah sebut--"dlu time skolah kiter kwn ngan org len,skrg kat univ kiter kwn org len,circulation tuh mmg lumrah dlm khdupan.nak xnak,kiter kena hadapi pertukaran n changing ni dgn baik".

tmbh skit kata2 ainaz yg sllu terngiang2 kat cochlear nerve--kawan@shbt mgkin berubah ikut kesesuaian n keperluan kita pada MASA YANG SESUAI dan TEMPAT YANG TEPAT,tp apa yg kwn2 lama kiter bg[erti persahabatn] masih kekal bersama diri kita.circulation of friendship tuh masih kita amalkan,cuma dgn org berbeza.kasih syg kiter ttap sama,tp pd org yg berbeza dan lebih ssuai ikut peredaran masa,selaras dgn ketentuanNya.

terfkir sjenak,bile ainaz sopan ckp cmtu--`btul jgk,ada yg masih bersama smpai ke hari ni,n ada yg dah jauh dr kita..tp,apa yg diajar,dikongsi,ditangisi,ditawa bersama akn jadi bekalan ntuk pershbtn strusnya n sbg tnda keimanan kita pd Nya.`so,hdup dgn shbt yg dkt dgn kite,kurgkan geseran,lincirkan kata2,bljr ntuk mmberi n menerima[payah nk wat ni,mudah kata je]

ntuk cik dila--doakan yg terbaik ntuk sume^^

Cik Hijau said...

Soalan itu bukan dari cik Hijau. Bubar la Imtiyaz kalo macam itu Hana. Huhu.

Insya Allah we try the best to adapt new sitauation. We are still Imtiyaz even some of us get married.

Sudi-sudilah lagi Huriyyah berkampung di Imtiyaz (^_^)

snasz said...

assalamu'alaikum.

salam ziarah ya ukhti adilah.. maafla, lama akk menyepi dari bersama sahabat2 puteri sekalian.bukan menjauhkan diri,tp ade yg lebih aula unt diberi perhatian.hrtu tk dtg mjls akad pun da rmai yg tanye:)

semoga imtiyaz terus bahagia bersama..(barokah btul sape yg duk imtiyaz ni,kjap je da 2 org yg bina masjid).lepas ni,iAllah..tkde org lain da kot.imtiyaz juge,insyaAllah..=) ape2 pun, doa yg terbaik unt sume.adik2 nak kawin dulu, tkpe..kakak2 bg jalan.hehe.

k, salam ukhwah.jgn sedih2 ye duk umah tu.klu sedih dtgla salsabila..iAllah, kami sudi memberi bahu.
wassalam.

izzati.abdullah said...

ye btol chickenrice..hanya Allah maha mengetahui..tetibe hurriyyah plak duk menyusul=P

nk sokong kak ain la..bg jalan kat adik2.kakak2 rilex saje..btw sblm singgah rumah2 yg jauh tu..sile anta kepok ke hannan dulu yep=D

han! said...

berkat da amik da tu. x lame lg la ni. haha.
jgn lupe jemput!

Musafir diri said...

kpd kakak2 sume... tolong la tngok2 kan kakak sy ni... klo ade ape2 'cerita' sile la bkongsi dgn sy... mudah2an boleh sy cepatkan... tak gitu??? hehe...

nurularshad said...

jgn risau syamil..yg paling hampir dgn dia akan pastikan proses tuh dipercepatkan dan berjalan lancar.dila,bersedia la ek?huhuhu

izyan said...

rileks dila...jgn stress...
muahaha

Cik Hijau said...

ohoh
Tidak sama skali